Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Lina 2 oktober

Av Lina Nilsson - 2 oktober 2013 23:57

Det är en av de där vackra sommardagarna då luften är varm och skön, solen har lyst solen har lyst från en klarblå himmel hela dagen men nu är den påväg ner. Solens strålar träffar trädtopparna och ett ljuvligt skimmer uppstår. Det ser ut som skogen glöder.
Allt är tyst och stilla.
Det kommer en ung man gåendes på den väl uppstampade stigen. Han går med lätta steg och tar djupa andetagoch njuter av den varma klara sommarluften.
Han har gått här förr, skogen har varit ett andningshål för honom, underbart att ströva omkring , plocka svamp och bara vara.
Han kommer fram till en glänta, ser en stor sten mitt på ängen den ser inbjudande ut. Han går dit och sätter sig ned. Han tänker tillbaka på sitt liv. Det blev inte så långt som han hade hoppats men det har varit innehållsrikt.
Han tänker på nära och kära.
Mamma, pappa, systrarna Cecilia och lina, mormor och morfar.
De har alla betytt så oerhört mycket för honom.
Men med lina har det verkligen varit speciellt.
Han var 6 år när hon kom till världen och sedan den dagen har han alltid tagit hand om henne. Han ler åt sin beskyddande instinkt och tänker på hur han alltid försvarat henne. Och hon honom.
Och Cecilia som alltid försvarat honom och låtit honom vara som han är.
Mamma och pappa, mormor och morfar som alltid stått vid hans sida och funnits där.

Han tänker på sina vänner!
Vad mycket roligt dom har haft. Och vilka äventyr!
Så underbart att ha vänner runt sig som bryr sig om en, det känns skönt.
Så reser han sig upp, tittar bort mot skogsbrynet, ser en stig som han inte sett förut.
Han börjar sakta gå över ängen mot skogen och stigen. Det känns som att det är den han nu skall följa. När han kommer fram till stigens början vänder han sig om en sista gång, sänder ännu en tacksam tanke till alla och höjer sin hand till en hälsning.
Vänder sig åter mot skogen och stigen och börjar gå. Han försvinner in bland träden. Så är han borta.
Kvar står vi medans solens sista strålar strilar ner mellan grenarna, och det som finns kvar är allas minnen.

Vi viskar tyst de orden
Du var det käraste på jorden

Så liten plats en människa tar på jorden, mindre än ett träd i skogen.
Så stort tomrum han lämnar efter sig, en hel värld kan inte fylla det.

Texter ur minnesalbumet från Jonas begravning den 5 juli, gravkapellet i Gamleby

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Nilsson - 1 mars 2018 00:15

Min brors födelsedag, har varit nere ganska länge nu utan att själv förstått varför riktigt, men igår slog det mig.  Blir såhär inför hans födelsedag, dödsdag, min födelsedag och jul, blir väl som vanligt en snörvligt psykbryt att vakna till och se...

Av Lina Nilsson - 4 oktober 2015 08:59

Det var en tuff dag igår, på många plan. De jagar mig i drömmarna, vet inte vad jag ska göra av informationen. ...

Av Lina Nilsson - 23 mars 2015 22:45

Om jag bara kunde förstå, du lovade att aldrig lämna mig. Dör du dör jag , minns du? Ibland vill jag ge upp, lämna det jag har och komma till dig istället, känns som att allt skulle bli så mycket enklare då. Människor glömmer, de skulle glömma inom e...

Av Lina Nilsson - 1 mars 2015 20:45

Idag är det din dag, 31 år sedan mamma och pappa fick sin son och Cecilia sin efterlängtade lillebror. 31 år sedan min storebror föddes, titeln som han stolt kan bära, ett jobb han utförde utmärkt. Din trettioförsta födelsedag och ingen verkar komm...

Av Lina Nilsson - 13 februari 2015 23:45

Igår var det en som skrev en kommentar som jag tolkade som att min bror inte var riktigt frisk, Fyfan Vad den tog kan jag säga... Negativitet om Jonas får mig att må så mycket sämre än om någon gör mig något, slutade tyvärr med panikångest, skakninga...

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards