Alla inlägg under maj 2014

Av Lina Nilsson - 15 maj 2014 01:01

Jag finner inte ord på känslan när någon vet att jag mår dåligt och bara hör av sig. Det värmer så mycket <3

Av Lina Nilsson - 14 maj 2014 23:14

Ångesten kan ge flera kroppsliga symtom. Det är vanligt att man till exempel

får hjärtklappning
får svårt att andas
blir svettig i handflatorna, på fotsulorna och under armarna
känner som en klump i halsen eller magen
blir torr i munnen
får yrsel
får diarré
behöver kissa oftare än vanligt
känner sig svag i musklerna, darrar eller skakar.
Symtom på riktig ångest, blanda inte ihop stress och dåligt samvete med detta helvete!

Jag ska inte ljuga, dagen har varit jobbig, sjukt jobbig. 11 månader, går igenom dagen i huvudet varje klockslag jag minns det som det var igår. Bilden av min bror i sjukhussängen, fast som svetsad på näthinnan, panikångesten som ett moln över mig, vispa maräng tar en stund måste stå på samma ställe, still, krig i huvudet, Jonas, död, hjärtklappning, synen av min döda bror, skakningar, död, död, han andas inte, ännu mer krig, tårarna bränner, inte gråta här, Jonas död, håret trillar av, min bror kall. Maria frågar hur det är, antar att kriget i huvudet syns, klappar mig på kinden, svarar att det går, kriget lugnar sig. Molnet hänger kvar, väntar med sin skur till ett bättre tillfälle. Ångesten tar mig när han vill.
Maria pratar med mig, det får molnet att krympa, ventilera.
Men molnet är där,jag vet att regnet kommer snart, idag, senare.
Det kommer ösa ner, ångest

ligger på golvet, hjärtat slår så det verkar vilja komma ut ur kroppen, andas, jag kan inte andas, tankar, tänker jag alls? När attacken är över, antingen av att man klarat av att lugna sig eller att man tuppat av pga hyperventileringen, så vet man inte vad man gjort, vad man sagt, har jag gjort detta?

Jag var hos psykologen, innan jag gick dit lovade jag pappa att inte ta emot några piller, inget ångestdempande. Jag lovade, jag tror inte på dessa piller, dessa piller som från första början var dom som förstörde mitt liv, mitt liv är kaos ibland, ett krig i huvudet och ett mörkt moln som följer mig, jag behöver face the fact att min bror är död flera gånger om dagen, men bättre att ta itu med det jobbiga, möta det, ta emot slagen av verkligheten, låta det slå ner mig till marken, inte kunna andas, höra min brors röst "visa dig inte svag, du är härdad, slå tillbaka, se till att deras pannben sitter i nacken" resa mig igen, trasig men starkare än någonsin och slå tillbaka.

Det är min bror som gjort mig stark, jag ska inte göra honom besviken. "Syrran klarar allt! Jag har härdat henne"




Av Lina Nilsson - 12 maj 2014 00:42

Jag hoppas du är stolt när du ser mig från himlen.

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards