Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Julafton

Av Lina Nilsson - 24 december 2013 13:47

Det blev inte som jag tänkt mig, efter farmor gick bort har jag varje julafton tänkt ja det kanske är sista gången vi alla är här, men då har jag tänkt att mormor och morfar är gamla, inte fan kunde jag tro att det skulle vara Jonas!

Direkt när jag vaknade började jag gråta, gruppen för oss som förlorat syskon hjälpte lite och vi började dagen med att gå till Jonas och göra fint och tända ljus, allihop och chiwaz fick också följa med.
Påväg hem så frågar en kille ifall vi har en tändare eller tändstickor de var också där och fixade, han fick en av mina. Jag har så många nu när jag behöver tända ljus, en i varje jackfickan minst och en i bilen.

Middagen är precis avslutad och jag fick väl i mig någonting, såfort jag satte mig började tårarna.. Jonas och jag satt alltid bredvid varandra på julafton, viskade och retades med alla, sen delade vi på ägghalvorna, jag åt alltid mer ägg en Jonas och när jag skulle peta över sista gulan så fick jag något i stil med "men vafan nu orkar jag inte äta fler" men nu låg äggulan där på tallriken det kändes som att den låg där och hånade mig, en jävla äggula och den fick mig att bryta ihop en två och tre gånger. Tillslut tog jag dendär förbannade äggulan med tårarna strömmandes ner för kinderna fortfarande helt ljudlöst som under hela middagen och leta reda på chiwaz.
Det var som att uppleva de första dagarna efter bortgången om igen.
Det värsta jag varit med om på länge! Tårarna bara fortsätter rinna, i sånhär läge blir det så påtagligt. Min bror är död och jag ska behöva sakna honom hela livet. Det är orättvist!
Det enda jag önskar är min bror tillbaka jag skulle ge mitt liv bara jag fick träffa honom en gång till!
Sen blir det dominoeffekt, det känns som jag förstör för alla.
Jävla ägg
Jävla jul

Ett år sen, man vet ingenting, man anar ingenting, från det ena ögonblicket till det andra.

 
 
Yohanna

Yohanna

27 december 2013 22:33

Tänker på Jonas ofta, och speciellt nu runt jul, alla våra roliga samtal genom åren. Många minnen, många skratt. Jag hoppas att han har det bra där han är, han kanske var för bra för denna värld.
Tänker på dig och din familj och hoppas ni har det så bra ni kan.

http://Yohannasvarld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Nilsson - 1 mars 2018 00:15

Min brors födelsedag, har varit nere ganska länge nu utan att själv förstått varför riktigt, men igår slog det mig.  Blir såhär inför hans födelsedag, dödsdag, min födelsedag och jul, blir väl som vanligt en snörvligt psykbryt att vakna till och se...

Av Lina Nilsson - 4 oktober 2015 08:59

Det var en tuff dag igår, på många plan. De jagar mig i drömmarna, vet inte vad jag ska göra av informationen. ...

Av Lina Nilsson - 23 mars 2015 22:45

Om jag bara kunde förstå, du lovade att aldrig lämna mig. Dör du dör jag , minns du? Ibland vill jag ge upp, lämna det jag har och komma till dig istället, känns som att allt skulle bli så mycket enklare då. Människor glömmer, de skulle glömma inom e...

Av Lina Nilsson - 1 mars 2015 20:45

Idag är det din dag, 31 år sedan mamma och pappa fick sin son och Cecilia sin efterlängtade lillebror. 31 år sedan min storebror föddes, titeln som han stolt kan bära, ett jobb han utförde utmärkt. Din trettioförsta födelsedag och ingen verkar komm...

Av Lina Nilsson - 13 februari 2015 23:45

Igår var det en som skrev en kommentar som jag tolkade som att min bror inte var riktigt frisk, Fyfan Vad den tog kan jag säga... Negativitet om Jonas får mig att må så mycket sämre än om någon gör mig något, slutade tyvärr med panikångest, skakninga...

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards