Alla inlägg den 10 december 2013

Av Lina Nilsson - 10 december 2013 00:01

Jag vet inte ifall jag berättat, berättat att jag redan i maj visste att Jonas skulle gå bort 14 juni. Fast inte på det viset, jag har så länge jag kan minnas fått veta saker innan det händer även att jag inte kunnat säga exakt vad som kommer hända.
Farfar som gick bort och farmor, och varje gång det hänt Jonas något jag har vetat.

Sätt människor som inte längre är i livet, pratat med dom på konstiga sätt.

Vaknade en morgon i maj med 14 juni på hjärnan, åkte hem till mamma och sa att jag trodde hunden skulle gå bort 14 juni, att jag fått det datumet till mig. Hunden blev dålig 13 juni och jag säger då till mamma att det inte är än, det är bara den 13:e... Om jag hade vetat.

Den 14 juni dör min bror.
"När jag dör ska jag spöka för dig"
"Nä gör inte det, jag kommer ju bli rädd"
"Jo jag ska spöka som fan ska jag"

Och självklart är han här! Han har vaknat fram och tillbaka i son lägenhet och lagt fram nödvändiga saker åt oss vi letat efter, smällt i skåpen när jag bett honom komma ,ändrat min klocka (typsikt jonasskämt) hälsat på en gammal flickvän från gymnasietiden som jag jobbar med nu, även hennes dotter har börjat prata om spöket och någon tavla med en fisk på som inte hänger där den ska (Jonas med stjärntecknet fisk) öppnat skåpsluckor hos mig när jag ska sova och hans parfym luktar överallt där han vill visa oss saker, alltid är det något i närheten när det börjar lukta lancome hyponese homme.

Mormor och morfar bor i hans lägenhet och senast imorse började draperiet låta och gunga, tillslut frågar morfar ifall mormor gått och lagt sig igen. Mormor hade aldrig gått upp och chiwaz låg och sov i hallen.

Jonas tyckte heller inte om när jag blekte tänderna då han hoppade ? Bakom mig där jag satt, Carro som då också var här blev lite skrämd, även Louise har varit med när han både gått runt i mitt rum och satt sig i fotöljen som han alltid satt i och som knarrar något så sjukt! Och den gången vi hade fest och skålade för Jonas och allt på bordet sveptes omkull, han fick då en grogg och vi lyssna på Johnny Cash hela kvällen, så han fick vara nöjd.

Så han spökar för mig, och jag är inte alls rädd!
<3

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards