Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Lina Nilsson - 13 januari 2014 12:17

"Saknaden är som ett monster som river och sliter i magen"
Jag förstår precis vad tanten beskrev, granntanten dryga 80 år gammal som förlorat 2 av sina 3 barn beskrev saknaden som ett monster. Nu snart 7 månader efter att Jonas lämnat oss förstår jag precis vad hon beskrev, hysterin den intensiva saknaden har lagt sig, jag skriker inte längre, jag hyperventilerar inte tills jag försvinner längre, saknade har istället blivit derdär monstret som sliter i en inuti. Tårar som sakta glider ner på kinden och ett tom plats i hjärtat. Ett tomrum som aldrig kommer fyllas, du fattas.

" inte han! Inte han som var så snäll och hjälpte mig, en så trevlig pojk, men det är så, endel är för goda för att få vara kvar på jorden"

Han var för god, för lätt att falla för, för hjälpsam, tog hand om dom som behövdes tas om hand, gick in till granntanten som var mörkrädd när proppen hade gått och hjälpte henne i det becksvarta huset. Han var för god för att vara kvar i denna hemska värld.

Kvar är tomheten, saknaden och monstret i magen.

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards