Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Lina 17 september

Av Lina Nilsson - 17 september 2013 20:45

Jag förstår känslan jag ger mamma när jag ringer och tjuter och säger att jag bara vill att han ska komma tillbaka, att han har varit borta för länge nu, och att jag nog inte klarar av det längre, jag vill inte mer.
Mamma säger att jag måste kämpa, kämpa ännu mer, hon vet ju hur det är själv
Mellan hyperventilationen och tårarna klämmer jag fram ett viskande varför ?
Varför just min bror av alla? varför blev det såhär ? Varför pratar alla en massa skit ? Varför ska vi behöva gå igenom detta ?
Ska en hel familj varje dag behöva vakna och kämpa för att hålla livslusten uppe och undra varför fick inte jag gå istället?
Varje dag kämpa mot allt skitprat, kämpa för Jonas heder, kämpa för att inte visa att man mår så hemskt inombords.
Jag är bara en liten flicka, en flicka med sin storebror alltid tätt vid sin sida, håller handen för att jag inte ska försvinna i vimlet, klämmer ut information ifall någon varit elak så han kunde göra upp med den, Björn som helt plötsligt fick ett snöbollskrig, eller Rebecca som fick en sån utskällning och Gänget som fick rada upp sig i en busskur efter skostorlek och sen fick en hel föreläsning om att dom aldrig skulle göra mig illa, sov hos mig när det tog slut med killen och jag inte mådde bra, jag som åkte 2 mil när det tig slut med hans tjej bara för att ge honom en kram och bara sitta där, vi sa inget men det skulle bra vara så för vi visste att för tillsammans löser vi allt! Min bästa vän, min trygghet, mitt allt. Nu är jag ensam, jag kan inte prata med min bror om killen som var ett svin (självklart skulle han hålla med och säga att jag aldrig mer skulle prata med idioten) planera julklappar, berätta alla sjuka saker som händer (även att han inte uppskattade bilden till kasslerhistorien) visa alla tårtor jag gjort så han kan gå runt och visa bild på dom och skryt sen.

FAN

Jag vet vad min bror sa sista lördagen i livet, jag är stolt över dig också bror, jag älskar dig också bror, och jag skulle också gå i graven för dig bror, du är allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Nilsson - 1 mars 2018 00:15

Min brors födelsedag, har varit nere ganska länge nu utan att själv förstått varför riktigt, men igår slog det mig.  Blir såhär inför hans födelsedag, dödsdag, min födelsedag och jul, blir väl som vanligt en snörvligt psykbryt att vakna till och se...

Av Lina Nilsson - 4 oktober 2015 08:59

Det var en tuff dag igår, på många plan. De jagar mig i drömmarna, vet inte vad jag ska göra av informationen. ...

Av Lina Nilsson - 23 mars 2015 22:45

Om jag bara kunde förstå, du lovade att aldrig lämna mig. Dör du dör jag , minns du? Ibland vill jag ge upp, lämna det jag har och komma till dig istället, känns som att allt skulle bli så mycket enklare då. Människor glömmer, de skulle glömma inom e...

Av Lina Nilsson - 1 mars 2015 20:45

Idag är det din dag, 31 år sedan mamma och pappa fick sin son och Cecilia sin efterlängtade lillebror. 31 år sedan min storebror föddes, titeln som han stolt kan bära, ett jobb han utförde utmärkt. Din trettioförsta födelsedag och ingen verkar komm...

Av Lina Nilsson - 13 februari 2015 23:45

Igår var det en som skrev en kommentar som jag tolkade som att min bror inte var riktigt frisk, Fyfan Vad den tog kan jag säga... Negativitet om Jonas får mig att må så mycket sämre än om någon gör mig något, slutade tyvärr med panikångest, skakninga...

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards