Direktlänk till inlägg 19 juli 2013

- Lina 19 Juli

Av Lina Nilsson - 19 juli 2013 08:53

I förrgår blev det för mycket, började med en minnesvägg för Jonas, framkallade bilder på honom och började bloggen, tror det var allt det som tillsammans gjorde att jag fick panikångest på kvällen. Vad man än gör så är min storebror i mina tankar, och det gör ingenting för att jag vill att han ska vara där men det gör också att det ibland blir kaos i huvudet - något kroppen får ta stryk av.
Tror också att jag i vissa tillfällen blir lite avtrubbad från verkligheten och inte alltid är så trevlig emot dom jag umgås med men tyvärr tror jag inte att det är något som kommer försvinna riktigt än, jag är arg och jag är sur och jag är bitter och anser att världen är orättvis, jag har tillochmed ibland tittat på en främmande människa och tänkt "varför inte du istället" vilket också får mig och tro att jag är störd. Hur kan jag gå runt och önska livet ur en främmande människa? Denna någon betyder ju lika mycket som Jonas gör för mig för någon annan och inte skulle det vara rättvist heller och helvetet jag just nu vandrar igenom önskar jag ingen.

Igår ringde mamma läkarstationen och jag fick en tid till psykologen, värt ett försök anser jag, mest vill jag bara få höra att allt jag känner och gör är normalt.
Hon fick prata med samma sköterska som för någon månad sen blev lite arg på min storebror.
Han ringde ner på fredagen och ville beställa en tid tills på måndagen, men det gick inte för man var tvungen att ringa samma dag och Jonas blev nog lite irriterad över detta. Det blev lite tjafs om det och tillslut frågar Jonas " om jag har en hjärtinfarkt då?" "Ja, jo då måste jag ju ge dig en tid" så fortsätter det väl en stund tills Jonas säger " så du jobbar inte övertid iaf" och hon blev lite lagom arg.

Igår var det alltså hon som svarade i telefonen och i den lilla håla jag kommer ifrån (och fortfarande är skriven i och får läkarvård i) känner alla alla och mamma sa att det gällde hennes dotter som för en månad sen förlorat sin bror och jag tror hon behöver få komma och prata med någon, ja svarar hon bara , mamma uppger mitt personnummer och hon säger " ja.. Det är ju Lina det ja" och jag fick en tid till läkaren först på tisdag. Gissar på att jag inte behövde ringa ner samma dag för hon var rädd att jag skulle hinna dö innan, samhället är uppbyggt så konstigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Nilsson - 1 mars 2018 00:15

Min brors födelsedag, har varit nere ganska länge nu utan att själv förstått varför riktigt, men igår slog det mig.  Blir såhär inför hans födelsedag, dödsdag, min födelsedag och jul, blir väl som vanligt en snörvligt psykbryt att vakna till och se...

Av Lina Nilsson - 4 oktober 2015 08:59

Det var en tuff dag igår, på många plan. De jagar mig i drömmarna, vet inte vad jag ska göra av informationen. ...

Av Lina Nilsson - 23 mars 2015 22:45

Om jag bara kunde förstå, du lovade att aldrig lämna mig. Dör du dör jag , minns du? Ibland vill jag ge upp, lämna det jag har och komma till dig istället, känns som att allt skulle bli så mycket enklare då. Människor glömmer, de skulle glömma inom e...

Av Lina Nilsson - 1 mars 2015 20:45

Idag är det din dag, 31 år sedan mamma och pappa fick sin son och Cecilia sin efterlängtade lillebror. 31 år sedan min storebror föddes, titeln som han stolt kan bära, ett jobb han utförde utmärkt. Din trettioförsta födelsedag och ingen verkar komm...

Av Lina Nilsson - 13 februari 2015 23:45

Igår var det en som skrev en kommentar som jag tolkade som att min bror inte var riktigt frisk, Fyfan Vad den tog kan jag säga... Negativitet om Jonas får mig att må så mycket sämre än om någon gör mig något, slutade tyvärr med panikångest, skakninga...

Presentation


Lina Nilsson
23
Västervik
Min kamp efter ha förlorat min bror alldeles för tidigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards